Tuesday, February 10, 2009

Bile Merpati Pulang Ke sarang

Burung Merpati ialah haiwan berdarah panas, mempunyai sayap dan tubuh yang diselubungi bulu pelepah. Paruhnya tidak bergigi. Kat malaysia burung merpati mmg banyak lepak2 di jalan2.. merpati selalunye akan bertenggek di tempat yang sama apabila ade makanan yang diberikan kepadanya.. yang aku tau.. merpati merupakan burung yang setia pada pasangannya.. ia mempunyai daya keinginan yang tinggi untuk pulang kesarangan apabila ia keluar mencari makanan. kalo tak salah. pada zaman2 dulu burung merpati digunakan untuk mengantar pesanan secara pantas dan berkesan.. mengikut kajian.. kalo kite bawak burung merpati tue kemana2 pon... ia tetap boleh mencari jalan untuk pulang ke sarangnye.. burung nie mcm ada GPS semulajadi padanye.. Manusia pon sama sebenarnya.. walaupon kite p merantau kemana2 pon.. mesti ade naluri untuk pulang balik. kecuali la kalo dia dah kena tangkap seludup dadah dan dipenjarakan seumur hidup tak dpt le pulang.. pepatah melayu pon ade mengatakan "Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri"...walaupon politik kat negeri aku skrang nie tengah bergolak.. Dengan pemimpin yang korup. dan Yang suke melompat2.. Ape2pon aku doakan semoga negeri nie mendapat pemimpin yang dpt memimpin dengan penuh dedikasi seperti yang dijanjikan.. walaubagaimana pon.. aku tetap nak cakap FUCKOFF pada Benggali Pengerusi DAP yang sangatlah kurang ajar dan tak menghormati org lain.. Semoga dia mati dalam keadaan ngeri...Kesimpulannya yang aku nak katekan.. walau kat mana pon aku pegi aku akan balik gak ke rumah sendiri.. sbb tidur kat umah sendiri lagi feel di atas tilam yang empuk dan bantal yang comel...

Pulang ke pangkal Jalan



1 comment: